top of page
Siste innlegg

Nytt prosjekt på gang.

Endelig er jeg ferdig med alle bestillinger på malerier før jul. Jeg kan ikke vise noen av disse før etter jul, av selvsagte grunner. Jeg har også fått tid til å komme i gang med et eget prosjekt. Hodet mitt er fult av ideer, men problemet er med hvilken ide´skal jeg begynne med? Siden det var stor interesse for det ene maleriet mitt: "Robåten" så tenker jeg at det kan være en god start å begynne med et liknende maleri. Det skal bli malt med oljemaling på lerret, 50x70 cm.

Her er det forrige maleriet av "Robåten":

Akrylmaleri, 30x40 cm. Med ramme.

Her er skissen til det nye maleriet:

1. skisse. Lerret: 50x70 cm

Jeg tenker at grunnen til at jeg maler akkurat denne typen båt igjen er fordi at det var i en slik type båt at jeg selv lærte å ro. Mine forfedre brukte en slik båt til å fiske for å tjene til livets opphold. For min del har den båten bare vært til å fiske og til hyggelige turer på sjøen i feriene.

Jeg kjenner denne typen båt bedre enn de andre båtene jeg har malt. Derfor har jeg også stor tro på at dette maleriet vil bli meget flott. I forhold til andre båter jeg har malt blir dette motivet også litt mer personlig. Likevel vil jeg dele dette bildet fordi at det er mange som har liknende forhold til båter og havet.


Følg oss
Ingen tagger enda.
Søk etter tags
Arkiv
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page